‘’Als je niet verandert, ben je ‘dead meat’.” Zo waarschuwt Peter de Mönnink, CCO Talpa Network en CEO Talpa TV/Talpa Media Solutions. Het jonge mediabedrijf Talpa Network met merken als SBS6, Skyradio en Voetbal TV is onder zijn leiding bezig met een stevige veranderingsslag. Zodat consumenten audiovisuele verhalen voorgeschoteld krijgen op momenten die zij zelf kiezen, van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat. Zodat marketeers met hun klanten in contact komen en hun merk kunnen laten groeien. Uitgangspunt daarbij is de beproefde AIDA-formule, maar dan met de toevoegingen: relatie, data en retentie, oftewel RAIDDAR. 

Talpa Network krijgt één centrale verkooporganisatie, zo zorg je voor een one stop shop voor marketeers. Daarnaast zijn de veranderingen onder meer gericht op cross-media visie en uitvoering, alsmede het reduceren van complexiteit in marketing. Een andere belangrijke verandering is het bouwen van een Smart Data Platform. “Data zijn ook een issue bij ons. We willen betrouwbaar en transparant met data omgaan”” aldus Peter, daarbij refererend aan hoe Big Data de afgelopen tijd in het nieuws zijn geweest. De essentie van een Talpa Network datastrategie ligt in het creëren van waarde, zowel B2B als B2C. Ook wordt ingezet op de koppeling van content met data om waarde en impact te creëren voor klanten en full funnel creatie van content: van spots tot volledige crossmedia campagnes. Verder gaat het voortaan om brede business modellen met de nadruk op gezamenlijk ondernemen.

Doel is dat er een duidelijke en transparante organisatie ontstaat die de concurrentie moet en kan aangaan met Facebook en Google. Talpa Network wordt een uniek en innovatief mediabedrijf met ballen dat mensen en merken laat groeien. Let op! Er komen nog veel innovaties aan op korte termijn.