Hoe innovatie Libelle redde, het oudste en grootste vrouwen-mediamerk in Nederland. (Eerste editie in 1934, prijs 10 cent!) Hilmar Mulder, die zichzelf liever curator in chief noemt dan editor in chief, vertelt over dit geweldige succesverhaal. Ambitie staat voorop! Toen Hilmar in 2015 begon, presteerde Libelle online niet geweldig. Hoewel het merk al sinds 1998 online was. Het imago was ietwat stoffig, een blad van je oma. Onder de bezielende leiding van Hilmar - haar hand was inmiddels vergroeid met haar mobieltje en ze was verliefd geworden op online - ging Libelle keihard aan de slag met innoveren. 

Libelle moest en zou het grootste vrouwen-mediamerk worden, niet alleen in print maar vooral ook online. Dit leidde tot de ‘wheel of engagement’ strategie, oftewel het sociale ecosysteem van Libelle. Deze strategie is gericht op verhalen, waaronder online content, zoals video, blogs, die speciaal voor het Libelle publiek is gemaakt, verspreid via online kanalen. Het effect was direct zichtbaar in het webverkeer naar Libelle.nl. Pageviews, bezoeken en bezoekers schoten omhoog.

Meteen popten nieuwe ambities op. “Vrouwen kijken minder tv maar meer video”, zegt Hilmar. Libelle wil daarom het grootste, beste en meest persoonlijke videoplatform worden voor Nederlandse vrouwen van 45+ die hun leven nog leuker willen maken. Naam: Libelle TV. Inmiddels een groot succes, beloond met de prijs ‘Mercur Magazinemerk van het Jaar’. En Libelle weet tegenwoordig heel goed wat online werkt en wat niet, via een open interactie platform. Vlogs: Like! Quizzen: Dislike! En Libelle gaat door met innovatie. Volgende ambitie: het grootste vlog platform in Nederland worden voor vrouwen vanaf 40 jaar. Libelle is op dit moment het meest invloedrijke vrouwen-mediamerk van Nederland. Met een totaal bereik van 4,3 miljoen vrouwen per maand in Nederland. Innoveren is gewoon doen!