Arke en Holland International werden in 2015 één merk: TUI. Klanten in Europa hebben nu een en dezelfde merkbeleving. Nico van der Knaap, Head of Content & Head of Digital Brand Experience, legt uit hoe TUI content 360 graden inzet voor de ideale customer journey.

De reisorganisatie combineert merkbeleving met een uitgekiende content strategie: COPE, voluit Create Once, Publish Everywhere en dan ook met de juiste toegevoegde waarde. Dankzij deze strategie weet TUI precies welke content ze moet aanbieden aan klanten via welke kanalen en op welk moment. Klanten krijgen de juiste content, toegespitst op elke fase in de customer journey. Van inspireren om een reis bij TUI te boeken, de voorbereidingsfase, de vakantiebestemming zelf… tot thuis nagenieten én inspireren om een volgende reis bij TUI te boeken. It’s TUI all way! Zo’n customer journey levert ook de TUI medewerkers de nodige kennis op. Kennis die ze weer kunnen inzetten in hun contacten met klanten.

Heel handig is dat alle content die TUI gebruikt, is vastgelegd als content elementen. Vergelijk het met legoblokjes. Je kunt zo helemaal op maat bouwen. Elke keer weer. De slimme content strategie van TUI levert een hoop voordelen op! Denk aan efficiency, effectiviteit, kostenreductie en minder klachten. En TUI zou TUI niet zijn als ze via de customer journey ook nog kunnen achterhalen waar verbeterpunten liggen in hun contact met klanten. Discover your smile! De optimale klantreis is binnen handbereik.