Roto Smeets Group, CirclePrinters
10 april, 2017 – Amsterdam/Deventer: Roto Smeets Group (RSG) en CirclePrinters Holding (CPH) hebben de voorgenomen bundeling van hun activiteiten afgerond. CPH heeft 100% van de aandelen verworven in RSG. De nieuwe combinatie gaat verder onder leiding van een Executive Board (Raad van Bestuur), bestaande uit Peter Andreou (CPH) en Joost de Haas (RSG). De directieteams van beide bedrijven worden samengevoegd.

Roto Smeets Group en CirclePrinters Holding kondigden op 13 februari jl. het voornemen aan om hun activiteiten te bundelen, waarbij CPH de aandelen en operationele activiteiten van RSG zou overnemen. Het voltooien van de transactie was nog afhankelijk van goedkeuring door de Oostenrijkse mededingingsautoriteiten, een positief advies van de Centrale Ondernemingsraad (COR) van Roto Smeets Group en finale goedkeuring door de aandeelhouders van beide ondernemingen. Aan deze voorwaarden is vorige week voldaan.

Peter Andreou, Executive Chairman van CirclePrinters: “Nu de samenvoeging van beide bedrijven een feit is, kunnen we bouwen aan een leidende speler in de verdere consolidatie van de Europese print- & media-industrie. Onze prioriteit ligt nu bij het benutten van de kracht van beide bedrijven, zodat wij het beste product en maximale service aan onze klanten bieden.”

Joost de Haas, Executive Director van CirclePrinters en CEO van RSG: “Met deze bundeling van krachten is een langlopende wens voor consolidatie in onze sector bereikt. Ik ben ook verheugd dat onze COR zich, met hun positieve advies, achter deze samenvoeging heeft geschaard. Gezamenlijk met CirclePrinters creëren wij nu de één van de grootste grafische bedrijven in Europa en een sterk platform voor verdere consolidatie.”

CirclePrinters is een toonaangevende Europese print-groep, met het hoofdkantoor in Amsterdam en operationele activiteiten in Oostenrijk (Oberndorfer Druckerei, Salzburg), België (Hélio, Charleroi), Finland (Helprint, Mikkeli), Duitsland (J. Fink Druck, Ostfildern) en Spanje (Impresia Ibérica, Madrid, Toledo en Barcelona). De onderneming telt 1.500 medewerkers.

Roto Smeets Group is een gevestigde grafische mediaonderneming met dochterbedrijven in West-Europa en het hoofdkantoor in Deventer. De groep telt twee divisies: de print-divisie heeft operationele activiteiten in Deventer en Weert (als Roto Smeets), in Doetinchem (Senefelder Misset) en in Hongarije in Celldömölk (Antok). De marketing-communicatie divisie in Amstelveen opereert onder de naam MPG. Roto Smeets Group telt 1.000 medewerkers.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Bert Holtkamp T: +31-6-55380594 E: bert.holtkamp@rotosmeets.com

CirclePrinters: www.circleprinters.eu

• Toonaangevende Europese print-groep, met het hoofdkantoor in Amsterdam;
  • Operatiationele activiteiten in Oostenrijk (Oberndorfer Druckerei, Salzburg), België (Hélio, Charleroi), Finland (Helprint, Mikkeli), Duitsland (J. Fink Druck, Ostfildern) en Spanje (Impresia Ibérica, Madrid, Toledo en Barcelona);
  • Verkoopkantoren in Frankrijk, Portugal, Rusland, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk;
  • Efficiente en kwaliteitsoplossingen voor grafische communicatie;
  • Klantspecifieke oplossingen voor grote en kleine en locale en multinationale klanten in meer dan 20 landen;
  • Zowel Pre-Media diensten (fotografie, database management, pagina lay-out, redaktionele oplossingen) voor binderijen en postale diensten d.m.v. printing in sheet-fed, web offset of rotogravuur technologiën;
  • De onderneming telt 1.500 medewerkers.

Roto Smeets Group: www.rotosmeets.com / www.mpg.today

• Toonaangevende grafische mediaonderneming met dochterbedrijven in West-Europa en het hoofdkantoor in Deventer;
  • De printing & publishing divisie heeft haar operationele activiteiten in Nederland in Deventer en Weert (als Roto Smeets), in Doetinchem (Senefelder Misset) en in Hongarije in Celldömölk (als Antok);
  • Voor de rotogravuremarkt ligt de focus op klanten in retail (magazines, brochures, flyers, etc.) en catalogi.
  • In ‘publishing’ worden hoogwaardige drukoplossingen, logistieke diensten en innovatieve digitale diensten geleverd ten behoeve van online, mobiele en tablet publicaties. Dit verzekert de efficiënte en optimale benutting van mogelijkheden en distributie van (digitale) content en de effectieve exploitatie van magazines en andere mediakanalen;
  • De cross-media communicatie strategie en content marketing divisie in Amstelveen, opererend onder de naam MPG. heeft een portfolio met vooral A-status klanten in retail, financiële diensten en het non-profit segment;
  • De onderneming telt 1.000 medewerkers.